Populære blomster?

Jeg har fått etterlysninger. Altså, jeg håper ikke dere etterlyser meg? Men det er ihvertfall ønske om oppskrift på blomstene.

Så fint da, jeg som alltid hekler etter hodet! :O

Men det skal aller først sies at Garnstudio har noen kjempeenkle oppskrifter på blomster. Jeg produserer oppskrifter i hodet når jeg sitter og hekler. Det kan komme mye rart ut av det…

Her er ihvertfall den enkle versjonen – altså oppskrift på de små blomstene, sånn omtrent!

Du trenger nål nr 3 og et nøste garn til nål ca 3,5.
For tykt eller tynt garn blir ikke pent, så prøv deg fram med str på nåla!
Hekle 5 lm sammen til ring, og 10 fm rundt ringen- 1 kjm i første fm
1lm, 4st+1lm i neste fm, 1fm+1lm i neste fm osv til du er rundt.

Skal du ha dobbel blomst eller hekle på blad bak, snur du når du er kommet rundt, og hekler 4 lm bak hvert kronblad, og så en runde med noe lignende i lmb. Der varierer jeg veldig, men det holder fint med 2st+1dst+2st f.eks, til kronblader…

Så, lykke til, og kom gjerne med flere tips!

Blomster, 3 cm

About ulltraaden


2 responses to “Populære blomster?

Legg igjen en kommentar

